fredag 29 juni 2007

Stadspromenad

Idag tog vi en stadspromenad med mina vänner Sofia och Helena. Det var första gången Timja träffade Sofia och som alltid när vi träffar människor blev Timja jätteglad! En ny kompis, hurra! Helena har hon träffat förut och känner igen och det visade hon genom att överlycklig ta stora skuttet upp på henne och bita i hennes tröja. Det värsta är att Timja (förutom mina kläder) redan har haft sönder en av Helenas tröjor...och Marias klänning...hmmm.
Alla ni som känner er drabbade av Timjas glädjeyra: så småningom ska hon bli en väluppfostrad hund som hälsar lugnt och fint. Till dess hälsar man på henne på egen risk ;)

Nåväl, vi kunde till slut ta oss iväg på stan. Överambitiösa matte tänkte köpa lever och göra eget levergodis men "nej", sa de, "vi har ingen lever, speciellt inte på sommaren och dessutom är det så liten efterfrågan". Jaha, tänkte jag, där blev det bevisat vilka överambitiösa mål man har. Ingen lever fast det finns så många hundägare i stan som borde vilja ha. Utom jag då - där var beviset. Efter ett tips från Jenny ska jag ta mig ut på stan igen - man kan nämligen köpa fryst lever fick jag lära mig.
Vi satte oss på en parkbänk istället och kollade in läget på stan. Det fanns många människor att hälsa på men Timja höll sig i skinnet och nära oss och till slut lade hon sig ner och tänkte sova. Duktiga tjejen! Hon börjar bli en cool stadshund :)

Nu är vi hemma igen och Timja slaggar djupt. Men först efter att jag fått flytta ut sängen en bit från väggen för att hon inte skulle äta upp bokhyllan, golvlisten eller tapeten.

/Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du och jag syster yster, vi har samma smak för livets goda..Väggar, golv, tapet m.m. Förstod att du var före mig med frysen..fnys! Snart åker jag upp till Sthlm för att hälsa på Vimla, då kanske vi kan utbyta ideér och tips (menyer)!! Tass på dig. kram Dee Sibel

Anonym sa...

hej storsyrran! det är din lillebror Ciarán här. det verkar som om vi har några gemensamma intressen- bita på kläder, väggar och golv är ju bara det bästa som finns.

och regn, nä usch fy, då håller jag mig hellre och bajjar inomhus..

puss på dig/ Ciarán