tisdag 26 juni 2007

Midsommar

Husse och matte tog med mig till norra Värmland till min mänskliga mormor och morfar för att fira midsommar. Mina ingifta släktingar Alba och Zorro var också där. Vi hade hur kul som helst! Men det regnade mest hela tiden och att bli våt om tassarna när man ska kissa tidigt på morgonen är ju inte riktigt min grej. Husse och matte tvingade ändå ut mig i det blöta gräset fast jag helst ville göra toalett på stenplattorna utanför dörren :(
Men när jag var med Alba och Zorro glömde jag lite det där med regnet. De kunde så roliga lekar som dragkamp med rep, springa efter boll och annat.

Jag fick åka fyrhjuling ner till något som hette älv och där badade Alba och Zorro hela tiden. De där labbarna är ena riktiga vattendjur!

Jag blev också blöt men det var mest p.g.a. regnet för så mycket mer än doppade tassarna gjorde jag inte. Jag blev lite kall av allt regn och fick sitta i husses varma famn inlindad i torra handdukar.
Allt som allt var det en bra midsommar tycker jag, trots allt regn. Nu är jag tillbaka i Uppsala och jag kan rejsa på gräsmattorna för solen skiner igen!

Inga kommentarer: