tisdag 10 juli 2007

Caspar och en massa andra lustigheter

Då ska vi se, vart ska jag börja ngn stans. Vi tar det från början. Den trogne bloggläsaren (jag syftar på dig Lina fina) vet ju hur gårdagen började med en prutt kavalkad. En småtrött husse önskade äta en frukost förhållandevis ostörd så va kan då passa bättre än den fisktojfräsen som vi fick från djuraffären (förövrigt det enda ställe som vi varit oftare på än väterinren) som Timja visat xtra intresse kring. Enligt den unge herrn i djuraffären skulle det ta lång tid innan ngn hund skule tugga i sig "benet". Men det står ytterst klart att Timja inte är någon hund. Det dröjde bara någon liten minut så var allt inne i munnen och så där lagom kläggig att ta ifrån henne, men ska jag vara helt ärlig så hade det nog inte varit helt lätt att ta den ändå med tanke på hennes förtjusning.

Efter en aktiv förmiddag var jag tvungen att väcka Timja för att äta, vi var redan 40 min off mat och sov klockan. Jag var tvungen att köpa ett nytt schampo till mina svallande lockar och tänkte att det e ju perfekt Timja träning. Vilket det var! Oj så trött hon var när vi kom tillbax. innan jag fortsätter måste jag oja mig lite bara. Jag är ingen osocial person, men shot va irriterande det kan vara när man går på stan och tränar att Timja inte ska uppmärksamma alla människor, hoppa upp på dem och köra sitt patenterade shark-attack, så kommer alla fram och vill hälsa och gulla trots att jag säger att jag tränar. Jag menar jag känner inte dem, jag riktar all min uppmärsamhet till min hund men ändå ska det gullas. Nästa kommando jag lär Timja kommer att bli buss på :)


------------------------------------------------------------------------------------------------

Soooooooooooova!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Lina kommer, promenad i stadsskogen. När man leker gäller det att härma dess uttryck anars kan det gå fel. Men det e inte bara lek i skogen utan det gäller att träna lite oxå, Sitt.














Efter en alltför lång promendad fick vi lite dåligt samvete, vi borde nog inte låta henne gå så mkt mer så "vi" får bära henne. Det var fler än husse som tyckte att det var en halv bra idé, men sedan rullade det ju på.















Sista bilden är en gå fint övning, där belöningen består av timjas övertygelse att det finns ett hemligt fack i matskålen som alltid e fullt med gottis.




Ja just det det stog visst ngt om CAspar i rubriken, hade ju ngt uttänkt att skriva men shit va jobbigt det var att redigera alla bilder så att det ser ok ut i bloggen. Det får räcka med att Timja träffade Caspar i parken och dehade kul.




Inga kommentarer: