onsdag 3 oktober 2007

Förkyld

Nej, inte jag, utan matte. Fruktansvärt! Hon gör jättekonstiga ljud och jag måste ju bara fram och kolla och pussa lite för säkerhets skull för man vet ju aldrig - det kan vara fara på färde. Men det verkar vara lugnt. Husse säger "prosit" efteråt och sen är det inte mer med det.

Men det värsta är att matte hostar nåt förfärligt!!!
Jag får ju inte en blund i ögonen! Försöker sova som jag brukar (i min stora säng, som matte och husse fortfarande påstår är deras) men så hostar matte och jag far upp i tron att nu händer det nåt och måste byta plats. Och det här händer hela natten! Jag får inte en lugn stund! Och matte klagar på att hon inte kan sova för att jag far runt i sängen. Pah!

Inte heller husse kan sova i sängen, utan har flyttat ut i soffan för tillfället. Det var tur att matte till slut uppmärksammade att jag heller inte kunde sova och flyttade ut min lilla säng till husse i vardagsrummet. Inte för att jag sov i den - men äntligen kunde jag krypa upp till en som sover som man skall, tyst och lugnt och utan att störa min nattsömn :)

Jag hoppas att matte blir frisk snart...

1 kommentar:

Vimla sa...

Stackars stackars din matte!!!
Men jag förstår va du menar, när dom hostar blir man ju lite konfunderad...de låter ju lite läskigt & va menar dom egentligen!??!

Krya på matte så ses vi jätte snart!!!

Kram Vimla