torsdag 8 november 2007

Höstburr

Nu är hösten verkligen här och nästan vintern för en dag när jag vaknade hade det snöat! Det var först lite konstigt och jag tog det försiktigt när jag gick över gatan men när vi kom till parken var det alldeles vitt! Det gäller att undersöka nya situationer och jag har kommit fram till att man kan få tokryck av snö, äta det, nosa på det, fnysa i det och hoppa i det. Matte säger att man även kan rulla i det men det är inte riktigt min grej att rulla i saker, så jag skippade det.
Förutom snön har det hänt en hel del. Jag är färdig med unghundskursen och det är ju rätt tråkigt för det är så roligt där. Det roligaste är ju fortfarande alla andra hundarna men matte och husse säger att jag har blivit mycket bättre på att koncentrera mig. Själv tycker jag att jag har mognat rätt mycket 8-) Det finns mycket att nosa på nuförtiden och matte och husse verkar lite pessimistiska till att jag börjar klara mig så mycket sjäv men det tycker jag bara är bra.

Jag har träffat Lyra en del - min roligaste lekkompis här i stan, som är en månad yngre, rätt så mycket mindre men låter bra mycket mer! Vi har så himla kul som bara RR's kan! På söndag ska vi ut och spåra. Kan nästan inte vänta...

Jag har träffat hästar också. Första gången var vi i Lyras mattes stall och det var rätt läskigt men mycket spännande! Försökte göra som jag brukar - nosa där bak men matte sa att med hästar är det bättre att hålla sig där fram. Nästa gång fick jag träffa en stencool islandshäst och då hälsade jag minsann där fram! Nådde inte riktigt upp till mulen så jag fick hoppa och då gick det bättre :) Det fanns en katt i det stallet också men den var rätt läskig så den vågade jag inte nosa på.
Lyssnar en del på skivan jag fått av Tina också! Men jag tror inte vi delar samma smak. Om jag ska vara ärlig är skivan rätt trist. Brukar mest somna när den är på. Det gör i och för sig inget säger matte och husse. Tvärtom tycker de att det är bra men jag ska nog önska mig en annan skiva i födelsedagspresent...
Just nu tar jag det mest lugnt. Matte har tenta på fredag och sitter hemma och pluggar och pluggar. Jag ligger bredvid för det är ju mysigt att vara med men lite uttråkad är jag nog. Som ni ser på kortet. Men jag har blivit lovad en tur i skogen sen!


Hej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söta Timjan! Jag tycker att vi ska tjata på våra tvåbentingar så kanske vi kan träffas och busa någon dag?-och Lyra med såklart!kramar från halvbrorsan Carlos i Flogsta :)